Bu Blogda Ara

10 Nisan 2015 Cuma

Patatesli Bulgur Pilavı

 eskimutfak.blogspot.com
Şu an yaşadığım yörede hemen hemen yapıldığını hiç görmediğim fakat Doğu Anadolu bölgesinde her evde sıkça pişen bir pilav çeşidi idi.Eskiden  kış mevsiminde, iklim koşullarının güçlüğünden (benim de çocukluğumun geçtiği) o yörelere ulaşım çok  zor olurdu ve taze sebze-meyva maalesef çok zor gelirdi daha çok bu nedenlerden yöre insanları türlü çeşit yemekler yaparlar bulgurdan, ve hepsi de birbirinden lezzetli yemekler. Günümüzde ulaşım ve saklama koşulları çok daha iyi olduğundan ve seçenekler çoğaldığından belki de patatesli pilavı da çok sık yapmıyorlardır artık ama ben yaptım,hem de sevdiğim bir lezzet.Denediğinizde beğeneceğinizden emin olabilirsiniz.
Malzeme:
2 su bardağı iri bulgur
1 baş kuru soğan
4 adet patates(küçük boy)
75  gr tereyağı
4 su bardağı su( et suyu ,tavuk suyu olabilir)
tuz
Yapılışı:
Tencereye yağı koyuyoruz soğanı ince kıyıp kavuryoruz,soyulmuş halka halka doğranmış patatesi, suyu yeterince tuzu  ilave edip kaynatıyoruz,kaynadıktan sonra bulguru ekleyip kısık ateşte suyunu çekene kadar pişiriyoruz ve ocağı kapadıktan sonra on-on beş dakika demlendiriyoruz. Pilavımız hazırdır,arzu ettiğniz yemekle beraber servis edebilirsiniz,ben kuzu tandır ve kavrulmuş soğan çeşnisi ile servis yaptım,yanında elbette ayran vardı .
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: