Bu Blogda Ara

8 Ağustos 2017 Salı

İncir Reçeli

eskimutfak.blogspot.com

Malzeme:
1 kg taze incir
1 kg toz şeker
2 su bardağı su
5-6 damla limon suyu

Yapılışı:
Taze incirlerin minik sap kısmını kestikten sonra yıkayıp  tencereye koyalım, üzerine toz şeker ve iki bardak su  ilavesiyle beraber ocağa koyup kaynatmaya başlayalım,kaynamaya başladıktan sonra çok kısık ateşte ortalama kırk-kırk beş dakika kadar kaynatıp limon suyunu ekleyelim,bir iki taşım daha kaynatıp delikli bir kepçe ile incirleri reçelin içinden çıkarıp kavanoza koyalım, daha sonra tencerede kalan reçelin suyunu on-on beş dakika daha kaynatıp incirleri koyduğumuz kavanoza boşaltalım,soğuduğunda kavanozun  kapağını kapatıp kahvaltılarda afiyetle tüketelim.

Not-1-Bu tarif sevgili can arkadaşım Ayşegül içindir.Bu gün bir yazışmamızda benden incir reçeli tarifi istemişti elbette başım gözüm üzerine ama sadece o kadar mı ? Değil. Benim de canım incir reçeli istedi eve gelir gelmez hemen işe koyuldum,tam incir zamanı ,evde de incir vardı geriye reçeli yapıp fotoğraflayarak önce Ayşegül'cüğüm için sonra da tüm takipçilerim için paylaşmak kaldı.
Bu bir incir reçeli  ama siz onu nasıl isterseniz öyle adlandırın,ister tatlı niyetine ister reçel niyetine, bal diyin baklava diyin,öylesine muhteşem bir reçel ki kendine has aroması ve  meyvanın güzelliği ile olağanüstü bir hale bürünüyor, .


Not-2-Küçük bir hatırlatma ile sözümüze noktayı koyalım,incirler olgun fakat yumuşamamış olmalı ve mümkünse orta boy incirler kullanılmalı (benim kullandığım incirler biraz büyükçe idi ama o da çok güzel oldu).Bir de bazı tariflerde reçel pişerken içine karanfil ,tarçın gibi baharatlar ilave edilerek aromalandırılıyor,ben reçellerde meyvanın kendi aromasından yanayım ve kullanmıyorum(bu tür baharatları genelde tatlılarda ve likör türü içkilerde  kullanıyorum).










Hiç yorum yok: