Bu Blogda Ara

2 Şubat 2017 Perşembe

Ev Yapımı Galeta

eskimutfak.blogspot.com














Malzeme:
1 tatlı kaşığı instant maya
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1/2 su bardağı ılık su
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 su bardağı süt
Un(aldığı kadar )

Yapılışı:
Önce yarım su bardağı ılık suya maya ve şekeri koyup köpürünceye kadar mayalanmasını bekliyoruz,daha sonra yoğurma kabına üç dört su bardağı kadar un koyup ortasını havuz gibi açarak köpürmüş mayayı, ılık olarak ısıtılmış sütü,sıvıyağı(ben zeytinyağı kullandım) ve tuzu koyup gerektiğinde un ilave ederek normal yumuşaklıkta bir hamur elde ediyoruz.İyi yoğrulmuş hamurumuzu on dakika dinlendirdikten sonra ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak kalem inceliğinde,istediğimiz uzunlukta çubuklar yapıyoruz ve pişirme kağıdı konmuş fırın tepsisine birer parmak  arayla sıralıyoruz.Galetalarımız fırın tepsisinde iki katı kadar kabardığında fırça ile üzerine su sürüp,önceden 250 derece ısıtılmış fakat galetaları fırına koyarken 175 dereceye düşürülmüş fırında ortalama kırk-kırk beş dakika kadar pişiriyoruz..
Severek tükettiğimiz güzel bir tarif. Afiyet olsun.


Not-1-Ben un olarak çavdar ve içinde tahıl tanecikleri bulunan tam buğday unu karışımıyla yapıyorum.

Not-2- Galetaların üzerine fırçayla su sürdükten sonra susam veya haşhaş tohumu da serpiştirebilirsiniz,ben sade yaptım.

Hiç yorum yok: