Bu Blogda Ara

6 Şubat 2015 Cuma

Kokoreç


 Türk mutfağında sakatat yemekleri önemli bir yer tutar.Kokoreç en çok sevilerek tüketilen,hem sokak yemeği kültürümüzde, hem de benim gibi meraklılarının evde yapıp tükettiği bir çeşididir.


Malzeme:
1 adet kuzu kokoreç
1 adet domates
2 adet yeşil  biber
kimyon
kekik
kırmızı biber
karabiber
tuz


Yapılışı:
Kasaptan aldığımız bir bütün kuzu kokoreçini tencereye koyup üzerini örtecek kadar suyla beraber kaynatıyoruz,ara sıra çatal veya bir  şiş yardımı ile kaynamakta  olan kokoreçi delerek içine kaynayan suyun girmesini sağlıyoruz ve kaynama işlemini ortalama yarım saat sonra sonlandırıyoruz.Eğer kokoreçin tamamını pişireceksek , fırıımızda şiş-döner tertibatı varsa şişe takarak veya  fırın kabında 220 derece fırında nar gibi kızarıncaya kadar pişiriyoruz(fakat bu gün ben tamamını pişirmedim,sadece  dört-beş dilim fırının ızgarasında 200 derecede kızarttım).Kızarmış kokoreçi   bütünse önce dilimleyip,dilimlerin her iki tarafınıda ızgarada tekrar kırazttıktan sonra, ya da benim yaptığım gibi dilim ise doğrudan kesme tahtasında  incecik kıyıyoruz,tavaya koyup ocağa alıyoruz içine ince kıyılmış domates,biber ve tuzu ekliyoruz iki-üç dakika soteledikten sonra kokoreçi ekmek arasına koyuyoruz kekik,kimyon,kırmızı biber ve karabiber serpiştirip sıcak servis yapıyoruz.Afiyet olsun.



Hiç yorum yok: