Bu Blogda Ara

16 Ocak 2015 Cuma

Karışık Ot Kavurması -2- (Yenebilen Yabani Bitkiler)

 Biz   çok güzel bir coğrafyada yaşayan şanslı insanlarız.Dört mevsim tüm güzellikleri ile yaşanır burada,hele biz egede yaşamak gibi sıradışı bir ayrıcalığa da sahipken.Dün yaşadığım şehirde kurulan  pazarlardan birine gittim,ben mutfakta olduğu gibi pazarda da kendini kaybeden bir kadınım.Elbette bir haftalık yağmur ve kışımızdan sonra hava bahar gibi,pazar yeşil bir cennet sanki,iki gün güneşi gören yenilebilen bütün yabani otlar çıkmış ve büyümüşler de pazarda hepsi yerini  almış,işte ben o an kendimi kaybettim ve eve dönerken bütün nebatat arabamdaydı.Ve hemen mutfaka girdim ancak akşam çıkabildim. :) Yorgunluk arkasından mutluluk getiriyorsa, sefa gelsin hoş gelsin. Ben sanıyorum ki  diğer ülkelerde de yenilebilen yabani bitkileri insanlar mutlaka değerlendiriyorlardır.USA'de bir Meksika marketine gitmiştik tanımadığım o kadar çok bitki (veya sebze) vardı ki ilgiyle hepsine baktım ve fotoğraflarını çektim,bir gün onları da paylaşacağım,oralarda yaşayan arkadaşlar bize anlatırlar belki :)

 Malzeme:
1 kg karışık ot(ısırgan,gelincik,devetabanı,ebegümeci,labada,yabani pırasa,kaz ayağı,vb)
2 adet pırasa
1/2 demet pazı yaprağı
200 gr ıspanak
4-5 adet taze soğan
2 baş iri kuru soğan
1 su bardağı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber
1 çay kaşığı karabiber
tuz

 Yapılışı:
Pazardan aldığımız karışık otlarımızı, ıspanak,pırasa,pazı yaprağıyla beraber ayıklayıp yıkıyoruz ve bir süzgeçin içinde iyice süzdürüyoruz ve iri olmamak kaydıyla doğruyoruz. Diğer tarafta tencereye zeytinyağını koyup piyaz doğradığımız kuru soğanı hafifçe pembeleşene kadar kavuruyoruz,kırmızı pul biber,karabiberi katıp karıştırıyoruz,hafif  pembeleşmiş  soğanın üzerine,taze soğan, sebzeler ve otları ekleyip ve yeteri kadar tuz serpiştirip hepsini birlikte kavurmaya başlıyoruz ,otlar (ve sebzeler) hafif su salacaktır suyunu çekip yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz,hepsi bu.Kavrulmuş ot yemeğimizi ister üzerine yumurta kırarak,ister sarımsaklı yoğurtla ya da böreğin iç malzemesi olarak  kullanarak tüketiyoruz.Afiyet olsun.
Not-1- Karışık ot kavurması yaparken eğer yumurtalı veya sarımsaklı yoğurtlu tüketmeyi planlıyorsanız ot malzemesine 3-4 adet taze sarımsak ilave etmeyi unutmayın,kesinlikle lezzetini daha fazla artıracaktır.




Hiç yorum yok: