Bu Blogda Ara

11 Ocak 2015 Pazar

Fırın Sütlaç




Malzeme:
2 +1/2  litre süt
1+1/2 su bardağı pirinç
2+1/2 su bardağı tozşeker
1 yumurtanın sarısı
1 paket vanilya

 Yapılışı:
Ayıklanmış yıkanmış pirinci  doğrudan süte katarak  tamamen yumuşayıncaya kadar kısık ateşte pişiriyoruz.Toz şekeri ilave ederek bir iki taşım daha kaynatp önce iki kepçe bir kaseye ayırıyoruz kalan sütlacı fırın kaplarına eşit şekilde ve doluca paylaştırıyoruz.Diğer yanda ayırdığımız iki kepçe sütlacı bir yumurta sarısı ve vanilya ile çırpıp kaselerin üzerine paylaştırıyoruz , bu sütlaçlarımızın fırında daha güzel ve kolay  kızarmasını sağlayacak.Fırın kaplarını fırın tepsisine yerleştiriyoruz ve önceden sadece üst kısmını 250 derece ısıttığımız fırında üzerleri kızarıncaya kadar tutuyoruz.
Üzerleri kızarmış sütlaçları fırından çıkarıp soğutarak servis yapıyoruz.
Afiye olsun.




Not-1-Fırın sütlaç yaptığım zaman her bir litre süte 250 ml fazladan süt ilave ederek (fırınlandığı zaman kurumaması için) kıvamını korumasını sağlıyorum ve bu şekilde mükemmel sonuç alıyorum,Yukarıda yazılı tarifte de aynen böyledir normalde iki litre ile yaptığımız sütlacı fırınlayacağımız için iki buçuk litre tutuyoruz. Bazı tariflerde fırın tepsisine su koyarak kurumamasını sağlıyorlarmış fakat ben o şekilde hiç denemedim .Benim kullandığım yöntemi gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz,sütlacınızın kıvamı mükemmel olacaktır.

Not-2-Fırın sütlacı ılık da servis edebilirsiniz,o şekilde de çok nefis oluyor.

Not-3-Sütlaç yaparken  pirinci doğrudan sütle haşlayarak yumuşatıyorum çünkü bu şekilde daha lezzetli ve  kaymakla yapılmış bir tatlı gibi oluyor.Bizim yörelerde karadeniz ve doğuda pirinç sütle kaynatılır,ege bölgesinde ise önce suyla haşlayıp sonra süte ilave ediyorlar bu şekilde pirinçler su tadında  oluyor ,sütlacın rengi bile   güzel olmuyor .Siz herhalde de  pirinçleri sütle yumuşatın daha lezzetli ve göze hitap eder sonuç alacağınızdan emin olabilirsiniz.


Hiç yorum yok: