Bu Blogda Ara

3 Şubat 2014 Pazartesi

Pekmezli Tatlı Lor





























Malzeme:
250 gr tatlı lor
1/2 su bardağı üzüm pekmezi
Yapılışı: Tatlı lorun üzerine pekmezi gezdiriyoruz ve kahvaltılarda nefiz bir çeşit olarak tüketiyoruz.
Hepsi bu.Afiyet olsun.
Ve  küçük bir anı paylaşımı.
Benim çocukluğumda,memleketim Artvin'de rahmetli babaannem bize kahvaltılarda bunu çok yapardı,sanırım bizim yöreye doğu karadenize özgü bir yiyecek çeşidi.Günümüzde her yörede   bir çok kahvaltı yerinde bunu yapıyorlar ,belki ülke geleneğinde vardı belki de doğu karadeniz yöresinden yayıldı,bunu bilmiyorum.
Ve Amerika'da yeğenime misafir olduğumuz günlerde adına "goat cheese"(peynirin adınının yazılışını doğru yazdığımdan emin değilim,onun nasıl yazıldığını hatırlamıyorum,sadece "goat peyniri" dediklerinden eminim)dedikleribir peynir çeşidi de yiyorduk kahvaltılarda ,o peynir şeklen benzemiyordu bizim tatlı lora fakat tatlı bir peynir çeşidiydi,ben orada hiç pekmez görmediğim için kahvaltılarda reçelle beraber yiyordum ve çok bu şekilde çok lezzetli buluyordum.

Hiç yorum yok: