Bu Blogda Ara

4 Şubat 2014 Salı

Patlıcanlı Kebap

Malzeme:
1+ 1/2 kg patlıcan
1 kg az yağlı kıyma
100 gr kuyruk yağı
2 diş sarımsak
 tuz
1 kg domates
250 gr sivri biber
(arzu edeneler karabiber ve kimyon kullanablir ben bazen kullanıyorum bazen kullanmıyorum)
Yapılışı:
Patlıcanları kabuklarını soymadan beş santim uzunluğunda keselim,yoğurma kabında kıymanın içine iri çekilmiş kuyruk yağını,yeteri kadar tuzu ve dövülmüş iki diş sarımsağı katıp (arzu ederseniz yeteri kadar kimyon ve karabiber koyabilirsiniz)iyice yoğuralım.Kebap şişlerine ceviz iriliğinde kıymaya köfte şekli verip(biraz yassıltarak)bir  köfte bir patlıcan dizelim,mangal veya fırında ızgara edelim,domates ve biberleride aynı şekilde ızgara edip şişleri servis tabağına sıyıralım.Lavaş ekmeği ile servis yapalım ve elbette bulgur pilavı ve şalgam suyunu da unutmayalım.Afiyet olsun.
Not:ben yukarıda görülen kebabın patlıcanlarını soyduktan sonra servis tabağına koydum,genelde soymadan servis edilir.


Hiç yorum yok: