Bu Blogda Ara

15 Eylül 2013 Pazar

Etli Bezelye

Malzeme:
500 gr bezelye (iç)
300 gr kuşbaşı et
1 baş kuru soğan
2 adet patates
2 adet havuç
3 adet domates
1 yemek kaşığı domates-biber salçası
1/3 su bardağı zeytinyağı
 tuz

Yapılışı:
Tencereye zeytinyağını koyuyoruz,soğanı incecik kıyıp hafif soteliyoruz,kabuğu soyulup doğranmış domatesi,salçayı ilave ediyoruz salça  çözülünceye kadar soteleyip kuşbaşı etimizi tencereye ekliyoruz once kısık ateşte kendi suyunu salıp çekene kadar pişiriyoruz (bu arada kontrol ediyoruz etler hala sertse bir su bardağı kaynar suyla pişirmeye devam ediyoruz),etler pişmeye yaklaştığında bezelyeleri,soyulup küçük doğranmış patates ve havuçları ilave edip bezelyeler yumuşayıncaya kadar kısık ateşte pişiriyoruz,en son tuzunu katıp ocağımızı kapatıyoruz.Afiyet olsun

Not:1-Ben bazı zamanlar  daha önceden haşladığım eti kullanıyorum,o zaman sıralama değişiyor önce bezelye,patates ve havuçları tencereye koyup pişiriyorum en son tuzdan önce etleri ilve edip bir iki taşım kaynatıp kapatıyorum.Sevgiyle kalınız.
2-Yemeklere gereği kadar su koyarak pişirmeli veya alışkanlıklara göre.Örneğin ben  yemeği daima sebzenin kendi suyuyla,kısık ateşte pişirmeyi tercih ederim.İlave  su genelde ve çok fazla kullanmam.

Hiç yorum yok: