Bu Blogda Ara

22 Mayıs 2013 Çarşamba

Çikolatalı Kek


 Malzeme:
 3 adet yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı yağ(ben tereyağ kullandım,arzu ettiğiniz yağı kullanabilirsiniz)
1 su bardağı süt
1 adet kabartma tozu
4 su bardağı un
1 su bardağı damla çikolata
Yapılışı:
Yumurta,eritilmiş yağ tereyağı ve sütü yice karıştırın şekeri ilave edelim ve tamamen eriyinceye kadar çırpalım daha sonra nu ve kabartma tozunu karışıma ekleyelim.Son olarak damla çikolataları ilave edip fazla karıştırmadan, yağladığımız kek kalıbına dökelim.Daha önceden 175 derece ısıtılmış  fırında ortalama 40 dakika kadar pişirelim(bir kürdan veya sivri bıçağı içine batırarak pişip pişmediğini kontrol edebiliriz ve pişirme süresini buna göre uzatıp kısaltabiliriz,çünkü fırınlar farklı verimlilikte çalışırlar) .Ve kekimiz piştikten sonra fırından çıkarıyourz,kalıpta soğumasını bekliyoruz ve soğuduktan sonra servis tabağına alıp dilimleyerek servis yapıyoruz
Afiyet olsun.
Not:Bu ölçüyü ben orta boy bir kek kalıbında pişirdim ve hamurun artan kısmını iki adet küçük güveç kabına  böldüm ve çok sevimli iki minik kek elde ettim ,tam iki kişilik,kolayca tüketmek için ideal.

Hiç yorum yok: