Bu Blogda Ara

12 Ekim 2010 Salı

Ispanaklı Gözleme (hazır yufka ile)












Malzeme.
1 kg hazır yufka
500 gr ıspanak
4-5 adet taze soğan
1 demet dereotu
1 tatlı kaşığı pulbiber
1 çay kaşığı karabiber
tuz
tereyağ veya margarin (gözlemeleri yağlamak için)
Yapılışı:
Ispanağı ayıklayıp yıkadıktan sonra çok çok incecik kıyın,üzerine damak tadınıza göre  tuz ekleyin,hafifçe ovarak harmanlayın ve sıkarak suyunu süzdürün.Dereotu ve taze soğanlarıda  ıspanağın üzerine incecik kıyın, taze kaşar peynirini  rendeleyin pulbiber,karabiberini ilave edip hepsini güzelce karıştırın.Diğer tarafta yufkaları üst üste koyup dörde bölün,herbir yufkanın üzerine hazırladığınız ıspanaklı harçtan yeteri kadar koyup zarf şeklinde katlayın( yapılışını resimlerlede görebilirsiniz),ocakta kızdırdığınız teflon bir tavaya hazırlamış olduğunuz gözlemeleri birer birer koyun ve her iki tarafını yeterince kızartın.Kızaran gözlemeleri tavadan çıkardığınızda sıcakken tereyağ veya margarinle yağlayıp servis tabağına alın ve soğutmadan servis yapın.Afiyet olsun.

    Not: Bu tarif hem çok kolay hem çok lezzetli bir yemek çeşididir. Ben bu defa içine ıspanaklı harç hazırladım  ama çok çeşitli harçla yapılabilir.
               Örneğin kıymalı,peynirli,patatesli,ısırganlı veya karışık otlu gibi bir çok çeşidi yapılabiliyor.
                    Kıymalı olanı ,ben  çiğ kıyma ile hazırlıyorum kıyma,soğan,domates.,maydanoz,karabiber,pulbiber koyuyorum.
Çok lezzetli oluyor denemenizi öneririm.

Hiç yorum yok: