Bu Blogda Ara

12 Ekim 2010 Salı

Evde Erişte-ev Makarnası Yapımı



Malzeme:
2 kg un
10 adet yumurta
tuz
Su(ılık)
ayrıca yufkaları ve tezgahı unlamak için bir miktar un
Yapılışı:
Unu yoğurma kabına boşaltın.ortasını çukur açın ve yumurtaları unun ortasına kırın çok az ılık su koyun ve gerektikçe su ilave etmek kaydıyla sert bir hamur yoğurun.Eğer elle kesecekseniz normal sertlikte ya da yukarıda resimde gördüğünüz gibi (basit bir makarna kesme makinesi)makarna kesme makinesi ile yapacaksanız oldukça sert bir hamur yapın.Elle kestiğimizde on yumurtalı hamurdan on tane beze yuvarlarız ve oklava ile hazır yufkadan az daha kalın yufkalar  açarız(tabi bu arada tezgahı ve hamur bezesini hafiçe unluyoruz) makarna şeklinde keseceksek yufkayı beşer santinlik şeritler halinde kesip aralarını hafifçe unlayarak üstüste koyarız ve yarım santim eninde makarnalar kesip ötüler üzerine yayarak kapalı bir yerde kuruturuz.Erişte olarak keseceksek yufkayı bütün olarak beşer santimetre birbirinin üzerine gelecek şekilde katlarız yine yarım santim eninde keseriz uzun şeritler halinde makarnalar elde eder, aynı şekilde kuruturuz.Tam kuruma elde ettiğimizde daha sonra  kullanılmak üzere,kavanozlarda saklarız.Makine ile keseceksek(ben birkaç yıl önce aldım bu basit aparatı, ancak çok işlevsel ,iyi iş görüyor,kullanımı oldukça basit)oldukça sert yaptığımız hamurumuzdan portakal kadar parçalar koparıp dikdörtgen şeklinde yarım santim kalınlığında yufkalar açarız,makineyi istediğimiz boyut makarna ayarına alırız bir taraftan hamuru makineye verir (kolla çevirerek)diğer taraftan kesilmiş erişteleri alırız hafifçe unlar kurutur,saklarız.Eğer makarna boyutunda istiyorsak makineden çıkan makarnaları beşer santim boyunda keseriz aynı şekilde kuruturuz.
Afiyet olsun.
Posted by Picasa

Hiç yorum yok: