Bu Blogda Ara

12 Ekim 2010 Salı

Ev Kurabiyesi (anne kurabiyesi)



Malzeme:
2 su bardağı toz şeker
1,5 su bardağı yağ(arzu ettiğiniz bir çeşit yağ kullanabilirsiniz , ben genelde tereyağıyla yapıyorum)
1 su bardağı yoğurt
4 tane yumurta
2 paket kabartma tozu
1 limonun kabuğu rendelenmiş olarak
1 su bardağı kuru üzüm
1 su bardağı ceviz içi dövülmüş
Un
Yapılışı:
yoğurt,yağ(katı yağ kullanacaksanız eritin), üç yumurtayı güzelce karıştırın ve şekeri ilave edin oda eriyinceye kadar karıştırın limon kabuğu rendesini ,kuru üzümü ve cevizi ilave edin tekrar karıştırın bu karışıma ( unu miktar oalarak veremiyorum ben azar azar ilave ederek kullanıyorum)azar azar olmak kaydıyla iki tane kabartma tozu ile birlikte un ilave edin ve kek hamurundan biraz daha koyuca yani el ile yuvarlanabilecek kıvamda ve katı olmamak kaydıyla bir hamur elde edin yağlanmış tepsiye yuvarlak veya arzu ettiğiniz şekli vererek aralıklarla sıralayın, dördüncü yumurtanın sarısını çırpın kurabiyelerin üzerine sürün,(ben yumurtaları sürülmüş kurabiyelerin üzerine bire tane fındık badem de koyuyorum şart değil )170 derece de ısıtılmış fırında altı üstü kızarıncaya kadar pişirin .
Afiyet olsun.
Not: kurabiye çeşitlerini daha  tatlı sevenler yarım bardak   fazla şeker kullanabilirler.

Hiç yorum yok: