Bu Blogda Ara

18 Ocak 2016 Pazartesi

Fellah Köftesi (Sarımsaklı Köfte)

eskimutfak.blogspot.com



Köftenin malzemesi:
1 su bardağı ince bulgur
1/2 su bardağı un 
1 yumurta
1 tatlı kaşığı tatlı biber salçası
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tuz
Sos malzemesi:
1/3 su bardağı zeytinyağı
1 baş kuru soğan
6 diş sarımsak
3 adet domates 
8-10 dal maydanoz
1 tatlı kaşığı tuz
Ayrıca köftelerin haşlama suyu için:
1 tatlı kaşığı sirke
1 çay kaşığı tuz
Yapılışı:
Önce bulguru üzerini aşmayacak kadar kaynar suyla ıslatıyoruz ve üzerine tüm köfte malzemesini ekleyip iyice yoğurarak fındık büyüklüğünde köfteler yapıp ortasını parmağımızla (resimde görüldüğü gibi) çukurlaştırıyoruz. Diğer tarafta tencereye köfteleri haşlamaya yetecek kadar su koyup tuz ve sirkeyi ilave ettikten sonra kaynatıyoruz,kaynayan suya köftelerimizi atıp haşlıyoruz.Bu işlem sürerken başka bir tencerede zeytinyağına soğan ve sarımsağı ince kıyarak kavuruyoruz üzerine rendelenmiş domatesleri (bu arada açıklayayım; ben yazdan hazırladığım şişe domateslerinden kullandım )ilave ediyoruz  hepsini biraz soteleyip kıyılmış maydanozu da ekledikten sonra,haşlanmış köfteleri süzüp domatesli harcın içine  boşaltıyoruz hafifçe karıştırıp üç- beş dakika birlikte kısık ateşte tuttuktan sonra sıcak olarak servis yapıyoruz.

Not-1- Ben servis yapmadan önce üzerine sarımsaklı yoğurt döküyorum ve zaten çok lezzetli olan bu yemek  daha lezzetli oluyor.Denemenizi öneririm.

Not-2- Paylaşılmış olan bir çok tarifte soğan kullanılmamakta fakat soğanla daha lezzetli oluyor,bu nedenle ben soğan da kullanıyorum.Bu konuda kullanıp kullanmama  tercihi sizlerin .

ESKİ MUTFAK : Kışlık Domates Sosu (Şişe Domatesi)


                                     

Hiç yorum yok: