Bu Blogda Ara

20 Mart 2015 Cuma

Karnıyarık

eskimutfak.blogspot.com


Malzeme:
10 adet patlıcan(orta boy)
400 gr kıyma
4 adet domates
2 baş  kuru soğan
10-12 adet sivri biber
1 yemek kaşığı salça
8-10 diş sarımsak
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı karabiber
1/2 demet maydanoz
tuz
sıvı yağ (patlıcanları kızartmak için)
Yapılışı:
Patlıcanları alacalı soyup tuzlu suda bekletiyoruz,diğer tarafta büyük ve derin bir tavaya iki yemek kaşığı zeytinyağına kuru soğanları ince kıyıp yarı yarıya kavuruyoruz ,ardından kıymayı ekleyip beraber tekrar kavuruyoruz,salçayı ve üç adet kabukları soyulup ince  doğranmış domatesi ilave edip iki üç dakika daha kavurup ocaktan alıyoruz ince kıyılmış maydanoz,karabiber ve yeterince tuz ekleyip hepsini karıştırıyoruz ve patlıcanlarının içini doldurmak için hazır ediyoruz.Kızartma tenceresinde patlıcanları kızartacak kadar yağı kızdırıyoruz (ben fritözde yapıyorum) sudan çıkarıp kuruladığımız patlıcanları ve sivri bibberleri kızartıp çıkarıyoruz,kızarmış patlıcanları tepsiye sıralayıp içini kıymalı harçtan dolduruyoruz, kızarmış biberlerle ve kalan bir domatesi de dilimleyerek karnıyarıkları süslüyoruz ,ayıklanmış sarımsakları da aralarına serpiştiriyoruzve  sen son işlem olarak iki su bardağı kaynar suyu tepsinin dibine döküp 200 derece ısıtılmış fırında yirmi dakika pişiriyoruz.Karnıyarıkları fırından çıkarıp yanına çok yakışan pilav ve cacıkla servis yapıyoruz.Afiyet olsun.

Not-1-Ben salçayı ,bir çok tarifde olduğu gibi suyla  karıştırarak kullanmıyorum,salçayı kıymayla kavuruyorum, suyu naturel olarak karnıyarıkların arasından tepsinin dibine döküyorum ve bu şekilde pişiriyorum.Sonuç çok güzel.
Not-2- Miktarı azaltıp çoğalabilirsiniz.

ESKİ MUTFAK : Hünkar Beğendi



Hiç yorum yok: