Bu Blogda Ara

5 Aralık 2014 Cuma

Fincanda Kek

Malzeme:
2 adet yumurta
1/2 su bardağı toz şeker
1/2 su bardağı sıvı yağ
1/2 su bardağı süt
1+1/2 su bardağı un
2 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
Yapılışı:
Önce şekerle yumurtaları karıştırıyoruz sonra sıvı yağ ve sütü de ilave edip   karıştırıyoruz en son un, kakao ve kabartma tozunu ekleyip hepsini beraber karıştırıyoruz (bu arada söylemeden geçmeyeyim Tarçın Kokulu blogger arkadaşım gibi ben de ayrıca ufalanmış bitter çikolata kattım 100 gr kadar,arkadaşın yazdığı gibi kakaoya yakışan meyva,meyva kuruları ve çerezler de kullanılabiliyor) ve çay fincanlarının 2/3kısmına dolduruyoruz (aslında çay fincanlarında yapmış arkadaşlarım ama benim çay fincanlarımın porselenleri çok ince yirmi dakika kaynatmaya cesat edemedim ve ben dondurma kaselerinde yaptım)sonra onları fincanların yarısının ancak geçecek kadar su dolu tencereye yerleştirip ocağa koyuyoruz,kaynamaya başladığında  ocağı kısıyoruz ve yirmi dakika tencerenin kapağını açmadan pişiriyoruz .Ocaktan alıp kek dolu fincanlarımızı çıkarıyoruz ve afiyetle tüketiyoruz.
 Not-1:
Basit bir çikolata sosu:
Kek piştikten sonra aklıma çikolata sosu yapmak geldi fakat öyle unla sütle yapmadım,1 su bardağı su,2 yemek kaşığı dolusu kakao ve1/2 su bardağı toz şekeri kaynattım,kıvamı çok güzel oldu  ve keklerin üzerine kaşık kaşık gezdirdim, kek içine kolayca çekti ,ayrıca tadı da çok güzeldi.Islak kek formunda ve nefis oldu.Ben  puding formunda ki sosları sevmiyorum bu nedenle böyle yaptım ama arzu ederseniz içine  2 kaşık krema  koyabilirsiniz lezzet verir.Bunu da sizlerle paylaşmak istedim.




Hiç yorum yok: