Bu Blogda Ara

26 Ocak 2014 Pazar

Tatlı-Acı Armut Sosu (çeşnisi)

Sevgili arkadaşım Berna Eltetik'ten nefis bir tatlı-acı sos( çeşnisi de denebilir).Ona teşekkür ediyorum.




























Malzeme:
1 kg Santa Maria armudu
700 gr tozşeker
1/2 limon suyu
5 adet Meksika biberi
Yapılışı:
Kabukları soyulup,yayıklanmış ve yıkanmış armutları tencerenin içine yarım santim kalınlıkta portakal dilimi gibi doğruyoruz,tozşekeri üzerine ekleyip 2-3 saat sulanmasını bekliyoruz ve bu aşamada ocağa koyup kaynatmaya başlıyoruz.Kaynayınca ,çekirdekleri sapları ayıklanmış,uzunlamasına yine yarım santim eninde kıyılmış biberleri tencereye ilave edip,ocağı kısıyoruz ve şurup kıvamının reçel kıvamına yaklaşmasını bekliyoruz kıvam bu koyuluğa geldiğinde yarım limon suyunu ekleyip bir taşım kaynatarak ocaktan alıyoruz .Soğuduğunda kavanoza koyup ağzını sıkıca kapatıyoruz ve bu hafif acı-tatlı çeşniyi illa ki ızgara et,tavuk ve köftenin yanında servis ediyoruz. Ben bunu dün akşam ilk defa Berna Eltetik arkadaşımda yedim ve çok beğendim(hani şu İkea'lar da yediğimiz köftelerin yanında dağ kızılcığı ile yapılmış tatlı soslara benziyor tadı fakat çok hafif acılı)tatlı-hafif acı çok nefis bir sos.Malzemesi ise artık tüm pazarlarda  ve marketlerde  kolayca bulunuyor.Denemenizi öneririm,afiyet olsun.

Hiç yorum yok: