Bu Blogda Ara

18 Ağustos 2013 Pazar

Yumurtalı Ekmek (bal eşliğinde sunum)

Genelde bizim toplumda bayat ekmekleri değerlendirmenin en lezzetli yollarından bir tanesi,biz millet olarak bayat ekmeklerden bir çok çeşit yemek yaparız, buna ekmekli tatlılar dahil.


Pazar kahvaltıları işte hep önemseriz ya,bazen ailece bazen eşle dostla tadına doyum olmayan sabah kahvaltıları.Hele günümüzde farklı farklı,çok çeşitli güzellikte mekanlar da var ama evde hazırlanan  kahvaltıların tadı başka.Ben bu pazar yine çocukluğumda annemin yaptığı gibi yumurtalı ekmek kızarttım,elbette annemin yaptıkları en güzelleriydi ,(ama benim yaptıklarımda fena sayılmaz).Dış kısmı çıtır içleri yumuşacık ve yanında nefis peynirler,reçeller ve bazen de üzerine bal dökerek yerdik.Tıpkı bu gün aldığım lezzet gibiydi hatırladıklarım,yani güzel anılar yine küçük bir mutluluk nedeni oldu bu gün.Biz babamın memuriyeti nedeniyle,doğu anadolu bölgesinin bir çok ilinde yıllarca kaldık ve o yörelerde yumurta ile bal yeme adetleri vardır,örneğin bir kısmımızın omlet dediği bir kısmımızın kaygana dediği yumurta yemeğinin üzerine bal dökerek yemeyi Bitlis'in Adilcevaz ilçesinde ilk kez görmüştüm ve bu şekilde de yenilebileceğini orada öğrenmiştim.Ayrıca  çok nefis olduğunu söyleyebilirim.Yumurtalı kızarmış ekmek demişken "french toast"tan da bahsetmeli fransız mutfağından dünyada ki bir çok mutfağa girmiş olan bizim yumurtalı kızarmış ekmeğin benzeri,bizden farklı olarak  onlar yumurtanın içine süt ve tarçın ilave ediyorlar.Muz dilimleri,çokokrem ve çeşitli reçellerle servis yapıyorlar,sonuçta az farklılıkla benzeri yiyecekler..
Sağlıkla,mutlulukla kalınız.

Tarifi tekrar veriyorum.
Malzeme:
10 dilim bayat ekmek
3 yumurta
1 çimdik tuz
kızartmak için yağ
Yapılışı:
Yumurtaları ve tuzu yayvanca bir kasede çırpın ,az miktar kızartma yağını tavada kızdırın bayat ekmeklerin her iki tarafını yumurtaya bulayıp pespembe kızartın ve servis tabağına alın. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: