Bu Blogda Ara

12 Eylül 2013 Perşembe

Patlıcan Reçeli

Malzeme:
1 kilo bebek patlıcan( ortalama 5 cm uzunluğunda patlıcanlar)
8 su bardağı tozşeker
2+1/2 su bardağı su

1 tatlı kaşığı  limon  suyu
10-15 adet karanfil 
1 yemek kaşığı narçiçeği kurusu
 Yapılışı:
Patlıcanların kabuklarını tamamen soyalım ve hemen su dolu bir kasenin içine koyalım . Daha sonra  genişçe bir tencerede bol su kaynatalım ve diğer tarafta suyun içine koyduğumuz patlıcanlar süzüp kaynayan suya atalım. Çok fazla olmamak kaydıyla diri kalacak şekilde tahminen beş dakika kaynatıp çıkaralım,soğuk suda soğutup  ve hafifçe sıkarak suyunu süzdürelim.
Şekeri tencereye koyalım,üzerine iki buçuk bardak su koyup kaynatalım ,kaynadıktan sonra patlıcanları,karanfil tanelerini ve renk vermesi için temiz bir tülbente bağlanmış olarak narçiçeği kurularını ilave ederek,
reçel kıvamına gelinceye kadar kısık ateşte kaynatalım.pişirme işleminin son beş dakikasında limon suyunu ilave edelim ve pişirme işlemi bittiğinde içinden tülbentte bağlı olan narçiçeği kurusunu çıkaralım,reçelimizi soğutalım ve gerektiğinde kullanılmak üzere  kavanozlara doldurup saklayalım..Afiyet olsun.

Not-1-Bazı tariflerde patlıcan reçelini renklendirmek için gıda boyası kullanılmakta fakat ben onu tercih etmiyorum,narçiçeği kurusu kullanıyorum ve çok güzel sonuç alıyorum.
Elbette patlıcanın natürel rengi de tercih edilebilir o zaman kahverengimsi bir reçeliniz olacaktır.

Not-2-ben patlıcan reçelini  kahvaltılarda kullanacağım zaman kavrulmuş file bademle servis yapıyorum ,çok güzel oluyor.

Hiç yorum yok: